Eerste paar dagen hier! - Reisverslag uit Blumenau, Brazilië van Anneke Koeslag - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen hier! - Reisverslag uit Blumenau, Brazilië van Anneke Koeslag - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen hier!

Blijf op de hoogte en volg Anneke

10 April 2014 | Brazilië, Blumenau

lieve allemaal,

Maandagochtend om 7:30 zijn Reem en ik vertrokken richting schiphol. Ik ben dinsdagavond om 20:30 braziliaanse tijd ( Nl tijd: 1:30u 9 april) aangekomen in Blumenau, de stad waar ik zal wonen en werken de komende 3 maandjes. Het was een lange en vermoeiende vlucht en heb veel uurtjes moeten wachten zonder dat ik echt kon slapen maar alles is goed gegaan! De mensen hier zijn ontzettend lief en behulpzaam. Ik heb contact gehouden met Alessandra ( een AIESEC lid hier) en toen ik haar wou bellen op het vliegveld probeerde iedereen me te helpen zonder dat iemand Engels kon spreken. Met handen en voeten maar alles proberen duidelijk te maken want Braziliaans Portugees is lastig! Voor mij klinkt het als de SIMStaal.. Maar doordat er zo weinig mensen engels spreken pik ik al snel wat dingen op.. je moet wel. Vanuit Navegantes ben ik met de bus naar Blumenau gereden waar Alessandra op me stond te wachten en me direct mede deelde: ''Anneke, do you wanna get dressed? We have a party tonight!'' haha na een 40-uur durende vlucht maakte die paar uurtjes dan ook niet meer zo'n verschil. We zijn naar een soort van grote supermarkt gegaan waar we wat hebben gegeten en ik kon eindelijk andere kleren aan en heb me omgekleed in de toiletten. Op naar het feestje op het terras ergens in Blumenau. Heel gezellig! De mensen in Santa Catarina werken hier heel veel en hard, en dit deel van Brazilie is dan ook relatief gezien 'rijk'. De meeste mensen werken van sochtends 8:00u tot 14:00u en van 18:00-20:00 en de studenten hebben soms zelfs nog les na 20:00 tot 22:00.. En wij in Nederland maar zeuren om een tentamen die om 5u smiddags begint.
Tijdens het feestje zaten we op het terras en steeds meer mensen kwamen erbij omdat ze klaar waren met school. Die nacht sliep ik bij Alessandra. Zij woont in een buitenwijk van Blumenau in een onwijs groot mooi kasteel-achtig huis samen met haar zusje, vader, moeder en 6(!!) honden. Ik heb heerlijk geslapen die nacht en door het tijdsverschil was ik alweer om 9u wakker (NL:14:00u). Ik ben die ochtend met Alessandra meegegaan naar haar werk. Ze werkt voor HerbalLife, een organisatie voor mensen die gezonder willen leven. Ze bied sportlessen aan en maakt en verkoopt HerbalLife producten. Dus woensdagochtend stond ik al te dansen met een obese vrouw rond de 60 in een fitnesszaaltje!

Ik verblijf in een gastgezin, waar ik slaap eet en thuiskom. Mijn gastgezin is Elisana en Marco! Een stelletje van 34 resp. 36. Woensdagmiddag hebben zij mij opgehaald en naar hun huis gebracht. En ik ben blijkbaar in een luxe buurt terecht gekomen want dit huis is ver boven mijn verwachtingen! Ik heb mijn eigen kamer met TWEEpersoonsbed! Een grote woonkamer, badkamer met alles erop en eraan. Alles is helemaal prima hier!
Marco is een professionele dansleraar. Hij geeft hier veel lessen en hij gaf al aan dat ik mee mocht als ik wou, dus daar ga ik zeker gebruik van maken. Elisana is de eigenaar van een engelse school in Blumeau. Ik ben vandaag met haar meegeweest om te kijken hoe het er hier aan toe gaat. Super leuk om te zien hoe de mensen hier heel anders hun draai vinden dan wij in Nederland. Het eerste en fijne wat me meteen opviel.. mensen zijn hier zoveel minder gestresst! Heerlijk! Alles komt toch wel goed.
Ik begin morgen met het werken op de school en dan krijg ik ook een rondleiding hoe alles werkt. Maar aangezien hier het 'no-stres' idee heerst, kan het ook goed zijn dat ik volgende week pas begint.. ik vind het prima! Ik geniet hier met volle teugen van de mensen, cultuur, natuur, bananenplanten! Ik lig nu op mijn kamer en over een half uurtje rij ik met Marco naar Elisana om een presentatie over Holland en AIESEC te geven aan de universiteit.. Maar voor nu doe ik mijn oogjes nog even dicht en luister naar alle mooie liedjes die de vogels aan het zingen zijn!
Ta bon! Obrigada, ciao!

  • 10 April 2014 - 20:25

    Reem:

    <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 4743

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 29 Juni 2014

Anneke goes Brazil

Landen bezocht: